Har vi ringt dig?

Kind Relations hanterar tusentals samtal varje dag både till nya kunder och befintliga kunder.

Vi följer alla lagar och regler som tillämpas inom vår bransch och NIX-kontrollerar alla leads där kund inte givit medgivande till direktreklam via e-mail, telefon och SMS.

Har du blivit uppringd och är registrerad i NIX-registret?

Vi ringer normalt inte hushåll som är registrerade i NIX som är ett spärr-register för oönskade telefonsamtal i försäljnings-, marknadsförings- och insamlingssyfte. Om Ni finns registrerade i NIX och ändå blivit uppringd av oss, beror detta oftast på att du är kund, eller nyligen har varit kund, hos vår uppdragsgivare alternativtr gett ditt medgivande för påringning hos någon av våra partners.
För mer information om NIX och vilka regler som gäller hittar du HÄR!

Du svarade men det är tyst i luren? 😔

Ibland kan det förekomma tekniska störningar på telenätet eller i systemet trots att Kind använder mycket modern teknik som nästan är felfri. Den stora mängd samtal som vi hanterar under ett år kan ibland resultera i ett ”tyst samtal” som innebär att samtalet felaktigt har kopplats fram, trots att det inte finns någon tillgänglig hos oss som kan svara. Detta kallas för tapp i vår bransch och är något vi arbetar med för att det inte ska ske varje dag.

Vi beklagar om detta skulle ske, och skulle därför uppskatta om du hör av dig till oss. Skicka ditt namn och telefonnummer med en kort beskrivning av ditt ärende via formuläret här.

Några övriga synpunkter?

Vi är mycket angelägna om att åtgärda de fel som tyvärr kan förekomma. Därför är din åsikt viktig för oss. Vi tar tacksamt emot både ris och ros. Skicka ditt namn och telefonnummer med en kort beskrivning av ditt ärende via formuläret längre ner.

Du är välkommen att läsa mer om dina rättigheter och vad lagen säger, samt vart du kan vända dig om du anser att Kind relations inte kan lösa problemet som du upplever.